Vi byter system!

Vid årsskiftet byter Kraftstaden system för serviceanmälan (tidigare kallad felanmälan).

Systemändringen innebär att det blir enklare för våra hyresgäster att kunna följa sina anmälda ärenden, se statusuppdateringar och på ett enklare sätt visa och beskriva vad ärendet avser.

Vi kommer fram till årsskiftet att ha kvar formulärfunktionen som funnits tidigare för serviceanmälan (tidigare kallad felanmälan) samtidigt som vi öppnar det nya ärendesystemet, där anmälan sker via Mina sidor.


Vad gäller vid serviceanmälan?

Vid fel eller skada på våra fastigheter skall du fylla i din serviceanmälan (tidigare kallad felanmälan) via Mina sidor eller via tidigare webbformulär. Vid akuta ärenden ring alltid 0520-340 50, då kopplas ditt samtal till larmcentral. 

Det är viktigt att alla ärenden eller skador på våra fastigheter kommer till Kraftstadens kännedom via något av dessa alternativ. Detta är för att vi ska kunna garantera att anmälan kommit oss tillhanda och för att vi ska kunna följa upp ärendet.

Serviceanmälan via Mina sidor

För att kunna anmäla sitt ärende i Kraftstadens nya ärendesystem, via Mina sidor, behövs inloggningsuppgifter som du får av din fastighetsförvaltare.

OBS! För er som inte har fått inloggning till det nya ärendesystemet, gäller fortfarande det gamla felanmälansystemet fram till årsskiftet, därefter får ni inloggning av er fastighetsförvaltare.

När du anmäler via Mina sidor, tänk på att beskriva ärendet utförligt och med anvisning om var i lokalerna felet finns.
Se vidare information i: Instruktion för ärendeanmälan.

Vår rekommendation är att varje verksamhet utser en huvudansvarig som ansvarar för ärenden via Mina sidor. Behöver fler personer ha tillgång kan huvudansvarige dela inloggning med dessa. Samtliga anmälare som har tillgång till Mina sidor ska vara insatta i gränsdragningen för att veta vem som ansvarar för utförande samt kostnad av åtgärden.

Enkelt att logga in på Mina sidor för serviceanmälan

Serviceanmälan via webbformulär (tidigare felanmälan)

När du anmäler via webbformuläret, tänk på att beskriva ärendet utförligt och med anvisning om var i lokalerna felet finns. Skriv exempelvis inte enbart ”Dörr går ej att stänga” utan specificera gärna ”Dörr intill fikarum på plan 2 går ej att stänga”.

När du gör en anmälan via webbformuläret och anger din e-postadress får du mail då ditt ärende startar upp och när det avslutas.

Vår rekommendation är att varje verksamhet utser en eller ett par personer som är ansvariga för felanmälningarna. Dessa personer bör sätta sig in i hyreskontraktet och dess gränsdragning för att redan från början kunna avgöra vem som ansvarar för att åtgärda den uppkomna bristen.