Serviceanmälan!

Kraftstaden har bytt system för serviceanmälan (tidigare kallad felanmälan).

Systemändringen innebär att det blir enklare för våra hyresgäster att kunna följa sina anmälda ärenden, se statusuppdateringar och på ett enklare sätt visa och beskriva vad ärendet avser.


Vad gäller vid serviceanmälan?

Vid fel eller skada på våra fastigheter skall du fylla i din serviceanmälan (tidigare kallad felanmälan) via Mina sidor. Vid akuta ärenden ring alltid 0520-340 50, då kopplas ditt samtal till larmcentral. 

OBS! Anmälan av icke-akuta ärenden hänvisas till Mina sidor, då handläggningen tar längre tid när ärenden rings in till larmcentral.

Det är viktigt att alla ärenden eller skador på våra fastigheter kommer till Kraftstadens kännedom. Detta är för att vi ska kunna garantera att anmälan kommit oss tillhanda och för att vi ska kunna följa upp ärendet.

Serviceanmälan via Mina sidor

För att kunna anmäla sitt ärende i Kraftstadens nya ärendesystem, via Mina sidor, behövs inloggningsuppgifter som du får av din fastighetsförvaltare.

OBS! För er som inte har fått inloggning till det nya ärendesystemet, kontakta Tanja Pekkanen, 0520-474651, som hjälper er att komma igång.

När du anmäler via Mina sidor, tänk på att beskriva ärendet utförligt och med anvisning om var i lokalerna felet finns.
Se vidare information i: Instruktion för ärendeanmälan.

Samtliga anmälare som har tillgång till Mina sidor ska vara insatta i gränsdragningen för att veta vem som ansvarar för utförande samt kostnad av åtgärden.

Enkelt att logga in på Mina sidor för serviceanmälan